Hej! Du använder en gammal webbläsare

Avdelningen Sälen

Vi arbetar projektinriktat utefter barnens behov och intressen. Under dagen delar vi in barnen i mindre grupper och utforskar tillsammans med dem, både inomhus och utomhus.

Rum på avdelningen Sälen. Rum på avdelningen Sälen. Foto: Jannice Jarpe

Vårt fokusområde ligger på myror och andra insekter i naturen, samt undersöka deras betydelse för allt levande i vår omvärld. Under dagen delar vi in barnen i mindre grupper och utforskar tillsammans med dem, både inomhus och utomhus. Vi samarbetar med de andra två avdelningarna för de yngre barnen, Delfinen och Pingvinen.

Här på Sälen erbjuder vi barnen en  verksamhet som stimulerar och utmanar barnens utveckling och lärande individuellt och i grupp. Vår strävan är att skapa en miljö som är öppen, innehållsrik och inbjudande. Verksamheten ska främja leken, kreativiteten och det lustfyllda lärandet och ta till vara och stärka barnets intresse för att lära och erövra nya erfarenheter, kunskaper och färdigheter. Barnens utforskande, nyfikenhet och lust att lära är grunden till det vi arbetar efter hos oss.

Senast uppdaterad: 19 november 2022