Hej! Du använder en gammal webbläsare

Hajen 1

Hajen 1 och Hajen 2 är de äldsta barnens avdelningar och ligger mitt emot varandra med en gemensam hall. Vi samarbetar mellan avdelningarna och barnen får röra sig över båda sidorna beroende på intresse av vad de vill utforska. Detta medför att barnen har dubbelt så många vuxna som finns nära dem varje dag.

Ateljé för pyssel. Ateljé för pyssel. Foto: Claudia Fried

Vi arbetar skolförberedande och fokuserar mycket på att barnen ska bli självständiga och klara av mycket själva. Detta stärker även barnens självkänsla och att kunna lita på sin egen förmåga. Våra miljöer är ständigt i en förändringsprocess utefter barnens behov och intressen där barnen alltid är delaktiga och alla barnens åsikter är viktiga. Deras nyfikenhet och lust att pröva skapar nya förutsättningar för stora som små. Vi arbetar aktivt med att skapa ett positivt och omtänksamt klimat där barnen uppmuntras till empati och trivsam samvaro. Alla ska känna sig viktiga och behövda.

Senast uppdaterad: 19 november 2022