Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Minihjältar  – ett pedagogiskt

I Brandbergens förskolor arbetar vi med Minihjältarna för en hållbar utveckling. På Dragspelet har vi valt att fokusera på källsortering, återbruk, kompostering och skräpplockardagar.

Foto: Beboy

Minihjältarna

Varje avdelning har en ansvarig pedagog som tillsammans med andra avdelningars ansvarspedagoger planerar för arbetet med minihjältarna på förskolan. Arbetet sker sedan avdelningsvis tillsammans med kollegor och barnen vilket gör att hela förskolan är involverad i detta arbete.

Varje måndag plockar vi skräp på förskolans gård och detta är ett arbete alla är involverade i.

Vi samarbetar med köket och källsorterar bland annat kartonger och plast som blivit över efter leverans och matlagning.

Vuxenråd

Vi har vuxenråd en gång i månaden där vi planerar arbetet med Minihjältarna. I vuxenrådet träffas de som är ansvariga för Minihjältarna på varje avdelning.

Senast uppdaterad: 6 oktober 2023